Dlaczego Netflix nie przesyła strumieniowo w 4K?

telewizor
Streaming Netflix w 4K to prawdopodobnie najlepszy sposób na oglądanie ulubionych programów i filmów, ponieważ zapewnia najlepszą możliwą jakość.

Dzięki rozdzielczości 4K zobaczysz każdy szczegół, ostry obraz i żywe kolory. Jeśli jednak oglądasz Netflix i okazuje się, że jakość nie jest świetna, możliwe, że Twój Netflix nie przesyła strumieniowo w 4K.

Może być wiele powodów, dla których Netflix nie przesyła strumieniowo w 4K. Problem może dotyczyć Twojego planu Netflix, połączenia internetowego, urządzenia, którego używasz do oglądania, a nawet prostego ustawienia Netflix. Jeśli chcesz wiedzieć, dlaczego Netflix nie przesyła strumieniowo w 4K i dowiedzieć się, jak to naprawić, czytaj dalej, gdy badamy różne możliwości.

Zanim zagłębisz się w technologię, upewnij się, że Twój plan obsługuje przesyłanie strumieniowe 4K. Oto krótkie podsumowanie tych planów, według Netflix US:

• Podstawowy (8,99 USD/miesiąc): Jeden ekran, bez HD
• Standardowy (13,99 USD/miesiąc): ): Dwa monitory, Podstawowy HD (do 1080p)
• Premium (15,99 USD/miesiąc): cztery monitory, Ultra HD (do 4K)

Zakładając, że wykupiłeś plan Premium, Netflix będzie dostępny w 4K. Jeśli masz problemy z przesyłaniem strumieniowym w wysokiej jakości, najpierw upewnij się, że Twoje tytuły są dostępne w rozdzielczości 4K. Netflix nie ujawnia tego w tytule, ale wyszukiwanie „4K” w pasku wyszukiwania spowoduje wyświetlenie tylko tytułów oferujących strumieniowanie Ultra HD. Jeśli wybrany film lub program jest dostępny w rozdzielczości 4K, spróbuj sprawdzić ustawienia Netflix.

Sprawdź ustawienia Netflix

Netflix domyślnie nie zawsze przesyła strumieniowo w 4K. Domyślnym ustawieniem jakości przesyłania strumieniowego jest „Auto”, co stanowi najlepszą możliwą kombinację jakości i wykorzystania danych. Aby jednak mieć pewność, że przesyłasz strumieniowo w 4K, zmień ustawienie na najwyższą możliwą opcję.

Najpierw załaduj profil Netflix, w którym chcesz wprowadzić zmiany. Łatwiej jest na komputerze, ale możesz to zrobić także na urządzeniu mobilnym. Kliknij swoje zdjęcie profilowe w prawym górnym rogu i przejdź do sekcji „Konta”.

Następnie kliknij „Mój profil”, a następnie „Ustawienia czytania”. Wybierz „Wysokie”, aby upewnić się, że wykorzystanie danych jest jak największe i nie ma to wpływu na jakość.

Pamiętaj, że wybranie tej opcji będzie miało zastosowanie do wszystkich programów i filmów, które oglądasz. Jeśli masz ograniczony pakiet danych, dobrze jest wrócić do tych ustawień i wyłączyć je, gdy zbliżasz się do swojego miesięcznego limitu.

Sprawdzanie urządzenia

Niezależnie od tego, czy oglądasz na telewizorze, laptopie, urządzeniu mobilnym czy odtwarzaczu strumieniowym, Twoje urządzenie może nie być zgodne z 4K. W takich przypadkach Netflix może nadal próbować przesyłać strumieniowo w rozdzielczości 4K (a tym samym wykorzystywać więcej danych), ale Twoje urządzenie tego nie zrobi.

Wiele nowoczesnych telewizorów oferuje przesyłanie strumieniowe 4K, ale wiele z nich obsługuje tylko HDReady, a te nie odtwarzają w 4K. Podobnie skrzynki strumieniowe często występują w wielu odmianach, a często tylko najwyższa możliwa konfiguracja oferuje strumieniowanie w rozdzielczości 4K.

Urządzenia mobilne, takie jak telefony lub tablety, często nie mają opcji przesyłania strumieniowego
4K. Na szczęście małe ekrany tak naprawdę nie potrzebują tej rozdzielczości, aby zapewnić wysoką jakość obrazu.

Najlepszą opcją jest dokładne sprawdzenie marki i modelu oglądanego urządzenia. Wyszukaj w internecie pełną nazwę modelu i sprawdź, czy obsługuje 4K. Jeśli tak, czas sprawdzić połączenie internetowe.

Sprawdź swoje połączenie z Internetem

Według serwisu Netflix, aby oglądać 4K Ultra HD, potrzebujesz „stałej prędkości łącza internetowego wynoszącej 25 megabitów na sekundę lub więcej”. Nawet jeśli Twój plan internetowy przekracza tę prędkość, rzeczywiste połączenie może nie być szybkie. Należy to sprawdzić przed skontaktowaniem się z Netflix w celu rozwiązania problemu.

Możesz przetestować prędkość swojego połączenia za pomocą tego szybkiego i łatwego testu prędkości Internetu. Zalecamy użycie testu prędkości Ookla. Odwiedź tę stronę i po prostu uruchom test. Pamiętaj, aby wyłączyć Netflix przed wykonaniem testu prędkości, ponieważ funkcja simulcastingu sztucznie spowolni prędkość Internetu.

Zanotuj prędkość pobierania po zakończeniu testu prędkości. Jeśli jest ponad 25MB/s, jesteś czysty i Twój internet powinien być w porządku. Jednak prędkości poniżej 25 megabitów na sekundę wskazują, że Twoje połączenie nie jest wystarczająco szybkie, aby obsłużyć przesyłanie strumieniowe
K. Sprawdź ponownie o innych porach dnia, ponieważ prędkość internetu rzadko jest taka sama w ciągu dnia.

Jeśli wypróbowałeś wszystkie te metody bez powodzenia, powinieneś zapoznać się z innymi poradami dostarczonymi przez Netflix, które pokażą Ci dokładną listę urządzeń, których możesz użyć do streamowania.Linia
K. Skontaktuj się z pomocą techniczną Netflix, jeśli wszystko poszło dobrze, a jakość przesyłania strumieniowego jest nadal poniżej standardu.

Dodaj komentarz