Według badania przeprowadzonego przez Parks Associates wydarzenia online na żywo zyskują na popularności wśród internetowych gospodarstw domowych, zwłaszcza w sporcie na żywo.
Transmisje na żywo: The Next Hot Video Marketplace informuje, że ponad 40% gospodarstw domowych w USA transmitowało treści w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Ponad trzy na pięć gospodarstw domowych (61%) oglądało transmisje sportowe.
Badania pokazują również, że konsumenci przekazujący transmisje na żywo spędzają około połowy czasu wideo online na oglądaniu wydarzeń na żywo.
„Tradycyjnie sport na żywo działa dobrze”, zauważył jeden z analityków sportowych. Parks, Eric Sorensen, Sr.
Jednak „programowanie przed i po wydarzeniu nie radziło sobie tak dobrze pod względem oglądalności, jak samo wydarzenie”, mówi TechNewsWorld. „Te fakty dotyczą zarówno platform linearnych, jak i transmisji na żywo”. Michael Pachter, dyrektor zarządzający ds. badań kapitałowych w Wedbush Securities w Los Angeles, powiedział: „Sporty są kochane, ponieważ mają bezpośrednie znaczenie i znacznie mniej, gdy ogląda się je później.
„Nie obchodzi cię mecz baseballowy, który kończy się 12:2 lub mecz piłki nożnej, który kończy się o 9-14, a oglądanie powtórek nie ma sensu”, mówi TechNewsWorld. „Pewne linie mogłyby być tego warte, gdyby pobito rekordy – 500. przyłożenie Brady’ego lub brak uderzenia w baseball – ale są one warte znacznie mniej, jeśli rozważymy je po fakcie.
Sorensen wyjaśnia, że programy sportowe na żywo przenoszą się na platformy internetowe, ponieważ w grę wchodzi coraz więcej praw.
„Wielu dostawców usług przesyłania strumieniowego wciąż próbuje osiągnąć pożądane prawa do mediów sportowych” – powiedział. „Konsumenci sportu nie chcą przegapić „fajnych” momentów ze swoimi ulubionymi drużynami sportowymi”.
Profesjonalne ligi sportowe również nie chcą, aby fani przegapili te chwile. „Ligi chcą być tam, gdzie są ich widzowie i tam”, powiedział Michael Goodman, dyrektor ds. strategii mediów cyfrowych w Strategy Analytics, globalnej firmie badawczej, konsultingowej, konsultingowej i analitycznej.
Wkraczamy w cyfrowy świat
„Streaming zapewnia im dodatkowe źródła dochodów” — powiedział TechNewsWorld. „Amazonka płaci ogromne sumy za futbol w czwartek wieczorem. Streaming zwiększa również tantiemy, gdy przybywają do nich nowi konkurenci.
Michael Inouye, główny analityk w ABI Research, zauważa, że sport zawsze był kluczowym motorem transmisji na żywo ze względu na charakter programu, wielkość widowni i potencjał rynkowy.
„Jednym z problemów związanych z transmisją na żywo jest opóźnienie” — mówi TechNewsWorld. „Usługi OTT [overthetop] pozostawały w tyle za transmisjami na żywo w przeszłości. Typowa transmisja na żywo jest od sześciu do ośmiu sekund za wydarzeniem na żywo, podczas gdy transmisja na żywo jest od 30 do
5 sekund lub więcej za wydarzeniem. »
„Obecnie obserwujemy coraz więcej transmisji na żywo osiągających ten sam poziom transmisji – poniżej 10 sekund – co również sprawia, że ten rodzaj programowania jest bardziej odpowiedni dla tradycyjnych kanałów” – powiedział.
Advantage w serwisie Netflix
Inouye stwierdza, że transmisja sportowa rośnie, ponieważ coraz więcej widzów odcina płatną telewizję. „Zabezpieczenie praw do dystrybucji jest największą przeszkodą, ale coraz więcej transmisji strumieniowych jest często częścią nowych umów i negocjacji, a wraz ze wzrostem liczby wiadomości skierowanych do konsumentów zobaczymy więcej treści dostarczanych za pośrednictwem kanałów strumieniowych” – kontynuował.
„Silny wzrost reklamy wideo na rynkach transmisji strumieniowej jest również ważnym motorem dostarczania treści sportowych i innych treści przesyłanych strumieniowo na żywo do szerszej publiczności” – dodał. „Nadal nie jest na tradycyjnym poziomie transmisji, ale przynajmniej teraz jest postrzegany jako ważny dodatkowy kanał”.
Niektóre platformy internetowe postrzegają transmisje na żywo jako sposób na uzyskanie przewagi rynkowej, zauważył Neil Macker, analityk kapitałowy w Morningstar. „Transmisja na żywo to coś, co konkurenci Netflix dodali do swoich pakietów nie tylko tutaj w Stanach Zjednoczonych, ale także na arenie międzynarodowej, aby się wyróżnić” – powiedział TechNewsWorld.
Te posunięcia konkurentów nie mogą być długo ignorowane przez Netflix, który dokona przeglądu swojej strategii przesyłania strumieniowego.
„Strumieniowanie zyskuje coraz większą uwagę ze strony Netflix, ponieważ stara się konkurować z firmami z ogromnymi zasobami własności intelektualnej, takimi jak Disney i Warner Bros. To może być sposób na rozwinięcie nieco niszy” – skomentował Ross Rubin, główny analityk w Reticle Research. , nowojorska firma konsultingowa zajmująca się technologiami konsumenckimi. „Ciekawe jest również to, że niedawna dyskusja na temat Netflix otwiera warstwę reklamową, w której wydarzenia na żywo – zwłaszcza wiadomości i sport – są często łączone z reklamą” – powiedział TechNewsWorld.
„Jednak można się zastanawiać, ile otrzyma streamingu inwestycji, ponieważ Netflix chce obniżyć swój budżet i zachować większą ostrożność fiskalną” – dodał.
Substantial Opportunity
Sorensen zauważa, że Hulu, Amazon Prime Video i Disney są głównymi dostawcami oferującymi obecnie usługi przesyłania strumieniowego, które osłabiają wiodącą pozycję Netflix w ekosystemie OTT.
Uważa, że oferta treści na żywo jest dla Netflix nie tylko okazją do przyciągnięcia nowych subskrybentów, ale także do utrzymania dotychczasowych subskrybentów. „Sześćdziesiąt cztery procent subskrybentów Netflix przesyła teraz treści w innych usługach” – wyjaśnia. „Dzięki transmisji na żywo Netflix może dłużej korzystać ze swojej usługi”. Było to szczególnie widoczne podczas niedawnego przemówienia dotyczącego zysków Netflix, które mówiło, że do 2022 roku straci miliony subskrybentów. „Istnieje kilka opcji dostarczania usługi takiej jak Netflix. sport i wiadomości.”
„Wydaje się, że Netflix cierpi z powodu zwiększonych wydatków i spadku oglądalności z powodu zwiększonej konkurencji i zmian w zachowaniu, gdy ludzie opuszczają swoje domy.” Charles King, główny analityk w firmie konsultingowej PundIT z Hayward w Kalifornii, dodał.
„Popularne wydarzenia na żywo mogą pomóc firmie zbudować fortunę” — mówi TechNewsWorld.
Nie dla Netflixa
Pachter mówi, że Netflix nie powiedzie się podczas transmisji na żywo.
„Przesyłaj strumieniowo po umówieniu i Netflix na żądanie” – wyjaśnia. „Klienci nigdy nie będą kojarzyć tego z tym, co oglądają na żywo, i myślę, że porzucą ten pomysł, gdy już się rozwiąże i nie powiedzie się”.
„Netflix chwyta się brzytwy. Jej marka nie opiera się na transmisji na żywo” – dodał Mark N. Vena, prezes i główny analityk w SmartTechResearch w San Jose w Kalifornii.
„Myślę, że wiele błędów popełnianych przez Netflix to rany własne” – powiedział TechNewsWorld. „Transmisja na żywo nie pomoże im wydostać się z bagna”.
„Ilość treści, do których przeciętny konsument ma dostęp, jest przytłaczająca, ale Netflix zachowuje się tak, jakby był 2010, a nie 2022” – powiedział. „Ilość treści dostępnych dla użytkowników jest wykładniczo wyższa niż 10–12 lat temu, kiedy Netflix nie miał dużej konkurencji”.
„Teraz mają dużą konkurencję” – kontynuował. „Nie będą mogli sami wyjść z tej sytuacji na żywo”.